Ännu en vecka...

Ja nu är man redan på nästa vecka. Tiden går alldeles för fort. Har varit så otroligt dålig på och skriva i min blogg denna veckan. Detta beror på att jag inte riktigt kan slå förra design veckan med allt som då hände. Denna veckan är lite lugnare inom det design realterade i jämföresle med förra veckan. Denna veckan på Macken har jag äntligen kunnat börja med att renovera upp Majas söndriga stol som hon kom in med för några veckor sedan. Hade tänkt börja renovera upp den för några veckor sedan men som ni har märkt så har det varit andra prioriteringar. Stolen är från 50-talet kan jag tänka mig och när hon kom in med den var den ganska traserad så det har varit mycket jobb med den. Men det var tack vare Lars som jag kunde fixa till den. Något som jag insätt är att grov renovering av möbler är nog inget för mig, tycker inte att det är speciellt roligt. Det är roligare att re designa helt klart och komma på nya fräcka design lösningar, det är vad jag brinner för. Något som jag nu hade velat är att börja designa nya produkter, men jag känner mig helt tom... Så svårt och bara börja med något helt nytt, vad börjar man?

Veckan har också innehållt endel jobb ansökningar inför sommaren och framtiden. Har insätt att jag nog behöver ta det lite lugnt och att sakta börja bygga upp mitt företag. På så sätt behöver jag ett jobb till en början för att få en stadig inkomst. Har sätt lite intressanta jobb ute i Kalmar så blir att söka dem och se vad det leder. Igår hade vi också bokat in en besiktning på min faders hus på landet dit vi vill flytta. Nakdelen är att huset har stått tomt i 50 år så det var riktigt nervigt igår. Men besiktningen gick bättre än förväntat så till efter sommaren kommer ett nytt tak läggas in.. spännande!

Har tänkt lägga in lite bilder på huset, men har inga tagna bilder så tänkte ta mig en runda dit i eftermiddag och fota så inom kort så kan ni få se huset här på bloggen=)

Majas 50-tals stol som jag renoverade klart denna veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0