Hemma igen från Milano!!

Visst det var ett par dagar sedan som jag kom hem nu. Men har som vanligt varit så mycket att ta tag i när man väl kommit hem. Har precis börjat på ett nytt jobb. Tyvärr inget designrelaterat men är just nu i behov av en inkomst så tyvärr kommer inte lika mycket tid kunna läggas på mitt designarbete men dygnet har ju 24 timmar så man får ta sig tid=)

Milano resan var helt fantastisk. Har träffat en massa nytt folk och fått ännu fler kontakter och har också nu kunnat bekanta mig mer med mina Green design kollegor/klasskamrater lite bättre. Vad livet kan vara spännande! På resan var förutom oss endel företag som bland annat representater från Möbelriket, Maria från Duo fotografi, lite småföretagare inom design och en stor grupp ifrån Tibro kommun som är aktuella med att starta upp Inredia (En mötesplats för nätverkande mellan företag, studenter och formgivare). Ett mycket intressant projekt som inte jag kände till innan. Inredia kommer få sin form våren 2012. Värt att kolla upp kära designkollegor! Milano helgen var otroligt intensiv och man fick så otroligt mycket intryck så man blev helt mosig i huvudet. Har sätt så mycket design så man minns nästan ingenting. Tur att man tog med sig kameran! Vi besökte mässan en dag, resten av dagarna strosade vi runt i Milano stad där det också fanns en mängd olika utställningar som nästan ibland var mer intressanta än själva mässan.

Under den första kvällen hade hela resegruppen bokat bord på hotellets resturang där vi alla fick en bordsplacering för att få chansen att träffa varandra och knyta kontakter. Möbelriket hade också bjudit in andra utställare på mässan. Under denna middagen diskuterades det designliv och om hur tufft det är att vara en ung oetablerade designer, om det stora hoppet mellan skolan och till att bli etablerad och vad man kan göra åt det. Jag hoppas verkligen Tibro och Inredia lyssnade på min story och erfarenhet av att vara ny på marknaden, att dom på något sätt kan hjälpa oss att synas och att få chansen att möta företagen på ett naturligt sätt och knyta kontakter.

Jag kommer avsluta detta inlägg med lite inspirations bilder på möbler från Milano




Remake - stolar gjorda av kläder








jag är inte ensam om att återvinna flaskor


Lampor som får mig att tänka Japan


dekoration på möbler, väldigt vackert enligt mig.


Lite mer Remake från Satellit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0