Inspirations dag..

Idag har det varit en härlig dag med massor av inspiration. Var verkligen något som jag behövde! Har senaste tiden känt mig så inspirationslös. Har varit så fokuserad på produktionen och försäljning av min bottle collection så jag nästan blivit blockerad och så o kreativ. All uppmärksamhet runt detta har givit mig prestationsångest! Hemskt jobbigt! Men idag släpptes endel av blockeringen och jag fick lite kreativ arbetsglädje igen, känns skönt. Jag och Anton var idag på en liten utflykt till Kosta Outlet och gick omkring och kollade på glas och design. Äldre idéer som jag haft sen en tid tillbaka började blomma upp och nu har jag lite idéer på hur jag skulle kunna gå vidare med dem och för första gången på länge känner jag ett sug efter att exprimentera lite. Jag vill bland annat börja exprimentera att måla och göra mönster på 3D objekt. Vi hade bland annat en workshop under möbelkursen i Pukeberg då man skulle genom samma form göra olika t.ex mönster på ett 3D objekt för att förhöja objektets form och uttryck. På detta sättet jobbade Stig Lindberg med sina mönster på porslin för att tex göra ränder olika tjocka genom att följa objektets form. På detta sättet vill jag exprimentera!

Här är lite bilder på Stig Lindbergs sätt att använda sig av form och mönster.






Annan inspiration från idag..


Porslin från Rörstrand, älskar den orange färgen runt kanten


Take away från SagaForm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0