Ny Remake möbel och nu... mot MILANO!

Yes! Nu drar resan mot Milano och möbelmässan igång! Jag kommer åka på denna resan ihop med Green design kursen och möbelriket och får faktiskt hela resan gratis, det är ju verkligen inte fel! Känns väldigt spännande att åka dit ihop med så många möbel och design fantaster. Verkligen ett bra sätt att nätverka! Man måste ju passa på när tillfället ges! Har aldrig varit i Milano häller inte ens på möbelmässan så ska bli jätte kul! På mässan ska vi i kursen kolla in trender inom Grön design inför vårat egna framtida projekt. Åker nu i eftermiddag och har faktiskt lite fjärilar i magen. Jag befinner mig nu halvvägs, rättare sagt i Malmö land hos min kära vän Johanna. Åkte hit redan igår för att passa på att ses och här väntades en lyxig middag med vin. En mycket trevlig kväll med prat om framtiden och drömmar, var mycket skönt och få prata ut om allt som rör sig i huvudet med någon som också jobbar mot gestaltning men också skönt att få träffa en så nära vän, träffas ju tyvärr inte så ofta! 

I vilket fall.. Klockan 16.55 går flyget från Kastrup mot Milano och jag som inte gillar att flyga. Måste erkänna att jag faktiskt är lite nervös inför detta också! Får bara hoppas att flyget går bra, tur är att det bara tar 2 timmar. Hörde att det nu är 25 grader i Milano. Härligt! När jag kommer tillbaka kommer jag börja jobba heltid på ett nytt jobb som jag fick reda på att jag fick förra veckan tyvärr inget designrelaterat men det är i alla fall ett jobb och ett sätt för mig att öka på min buffert inför mitt företagande, så nu är praktiken på Macken slut men sammarbetet har bara tagit sin början!

I veckan på min sista Macken praktik vecka har jag redesignat ett gammalt bord som vi haft som databord hemma. Den har nu fått en låda och en ny bordsskiva som faktiskt låg färdig i verkstaden i perfekta mått för bordet. Det är en redesignad bordskiva som Lars Apelmo designat som ett lapptäcke av gamla möbler som han sågat isär. De säljer dessa lapptäcke bord som smör så är kul och fått med sig ett ex hem.

Vi ses när jag kommer tillbaka från Milano med då massor av ny inspiration. Här kommer också lite bilder på mitt redesignade bord. Benen kommer målas svarta. Ha det gott så länge gott folk! Ses kanske i Milano!





Och föresten Läs gärna min story om min väg till designer på designkollegornas blogg.
http://designkollegorna.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0