Första praktik veckan över och fler roliga projekt inplanerade

Denna veckan på började jag min praktik på Macken där jag varit nu i tre dagar. Allt är så otroligt nytt och denna veckan har varit lite smårörig, men jag hoppas på att alla bitar snart lägger sig på plats. Det jobbiga med denna veckan har varit de tidiga mornarna då jag behöver gå upp innan klockan 6. Men det är något som jag kommer in i efter hand. Det som är bra är att jag kan åka med Anton och då får man ju lite sällskap och lite kvalité tid med honom också. På måndags morgonen var det att börja planera vad jag kommer att göra den närmaste tiden. Vilket är att börja planera för min bottle collektion som kommer bestå av "One bottle different lights", Storebror&Lillasyster och en serie dricksglas. Jag har också följt med Lars på design möten och jobbat i den nya öppnade konceptbutiken på Nydalavägen i Växjö. Jag kommer också där får möjlighet att utveckla konceptet mer. Jag märkte när jag jobbade där att kanske den rätta målgruppen inte riktigt hittat dit och detta får man verkligen jobba med. Jag har också ringt runt hos företag angående en fin förpackning till bottle collektion och till någon i närområdert som håller på med slipning av glas som kan göra jobbet åt oss. Jag har också planerat med D.N.A (som har en butik i Göteborg och webbshop) om att där börja sälja mina trikåsjalar. Eftersom jag helst vill sy med ekoligiska tyger eller trikåtyger från spill har jag nu börjat kolla upp några leverantörer. Men jag har tyvärr inte hittat några som verkar intressanta än. 

Något annat som är väldigt spännande nu är att jag genom Green design kursen kommer få en möjlighet att ställa ut på Möbelrikets event helg Lördagen den 19 mars. Vi kommer också på fredagen där innan medverka i en workshop tillsammans med produktutvecklare och företag, så den helgen kommer verkligen bli en mycket givande helg med mycket stor chans att knyta kontakter. Mycket spännande! Så som sagt här händer det mycket! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0