Hemma från Möbelmässan!

Bättre sent än aldrig som man säger. Har varit otroligt dålig som vanligt på att skriva inlägg, men det är när man har som mest att skriva som man inte har tid och skriva.Jag har ju iveckan på börjat min praktik på Macken men för att inte göra för stort inlägg så börja jag idag att skriva lite om vad som hände på möbelmässan.

I förra veckan var jag som sagt på möbelmässan. Det var otroligt rolig mässa med en massa ny inspiration och nyttig information och nya möten som jag tar med mig hem. Det var otroligt intensivt med att hjälpa Linneuniversitetet med att stå i montern och att själv gå runt och kolla, prata med folk och att också försöka sälja in mig själv för första gången. Jag hade skrivit ut 10 stycken A5 brochyrer med ett par bilder på mitt brickbord Tray och en beskrivande text som jag hade som mål att inte ta med mig hem. Så sista dagen gick jag omkring och letade företag bland montrarna som kunde passa för att producera Tray och jag fick förvånadsvärt mycket bättre kritik och respons än vad jag trodde=). Jag samlande på mig endel versitkort med dem jag pratade med vilket jag ska skicka ideén till. Ett företag som var lite extra intresserad och som jag hade tyckt varit extra roligt och få producera den hos var Muuto, som är ett danskt företag som producerar och letar upp endel idéer från unga designers från skadinavien. Jag pratade också med Design house stockholm som blev extra intresserade av min flask kollektion ljuslyktorna "One bottle different lights" och vaserna "Storebror och Lillasyster". Han hade konstigt nog hört talas om idén via en viktig kund på ett möte, och detta är ju riktigt sjukt! Han tyckte absolut jag skulle skicka idéen till dom vilket jag absolut ska göra. Problemet är bara att den endast får produceras hos dem i så fall och eftersom jag vann tävlingen på Macken och desutom fick pengar så måste dom få sälja den. Får se hur jag i så fall löser detta. 

Nu ska jag snart med ett tåg till Växjö för att idag stå i konceptbutiken på Macken. Här kommer också lite bilder på Linneuniversitetets fina monter på mässan.
Lauras stolLaura Huthas stol Augusti
Simone Gasperris bord
Tony Elvås bord Table

Väggarna var gjorda av postitlappar, vilket många besökare tyckte var en mycket rolig idé! Det var 2:a året på Hållbardesign i Växjö som gjorde montern.  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0