Andra veckan på praktiken = Möbelrenovering

För att börja detta inlägg ska jag berätta lite om min vecka på praktiken. Nu känner jag att jag äntligen börjar komma in i rutinerna på praktiken. Det tar alltid så lång tid innan man hittar sitt egna sätt att ta vara på tiden och vad jag vill göra med den. Men nu börjar det rulla! Jag har lite idéer på nya produkter som jag vill testa att utveckla, sen så har jag ju min flaskproduktion att ta hand om. Jag har nu i veckan ringt runt lite till glassliperier i närområdet, det finns ju hur mycket som helst här i småland! Vi kommer ta kontakt med tre stycken glassliperier och låta dem kapa och slipa ca 20 stycken flaskor var, på så sätt kan vi se vilken av dom som gör arbetet bäst och billigast. Jag kommer själv åka runt på möten och diskutera detta med tillverkarna, det kommer bli mycket lärorikt! Första riktiga produktionen och man lär sig hur mycket som helst på detta, något som man aldrig lärde sig i skolan och det är ju så viktigt, sån tur att man får lite stöd och handledning i detta, jag som inte vet någonting!

I måndags så kom det in en jätte trevlig teak möbel till renovering också. Jag blev otroligt sugen på den och jag fick uppgiften att renovera den till mig själv och då få den gratis. Jätte trevligt! I tisdags blev den klar och nu har jag lärt mig hur man bäst renovera en teakmöbel. Mycket bra och kunna till mitt framtida företag! 

renoveringen av möbeln. Det jobbigaste var slipningen av överdelen som var ganska skadad. Var tvungen att att dra av lacken som satt som berget. De andra gjorde det så snabbt och bra men för mig händer det knappt någonting. Mycket teknik helt enkelt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0