Starta eget tankar...

Ja stegen går långsamt frammåt. Mina funderingar hoppar runt från höger till vänster. Vågar jag? Det kanske aldrig kommer funka!? Man är både rädd men samtidigt bara kliar det i hela kroppen. Jag vill ju så gärna! Men ska man börja säkert eller bara sattsa med en gång? Min idé är att öpnna upp en verksamhet i Kalmar/Växjö regionen.. Inriktat mot eco och remake. Som det ser ut nu genom lite forskning börjar intresset blomma för detta även i de mindre städerna. På Hej Kalmars sida såg jag idag att det faktiskt finns unga därute i Kalmar som är intresserade i frågan. Men är det för tidigt att sattsa på något inom detta här är frågan.. Hur stor är egentligen målgruppen? Kanske kan börja få ut mitt märke först och sedan sattsa eller ska jag gå en annan väg? Kanske börja sammarbeta med dem som redan börjat nå ut? Jag tror verkligen på min affärsplan och jag är helt säker på att den skulle funka i de större städerna Sthlm, Göteborg och Malmö men kommer det funka här? Det positiva är att det inte finns lika mycket konkurans här som i de större städerna. Macken har ju lyckats nå ut och gör det mer och mer.. Då borde det väll gå eller?? Idag var jag på ett rådgivningsmöte på AF i Kalmar och mitt nästa steg är att ta mig en runda förbi AF i Nybban för att skriva upp mig. Detta för att få chansen till att få starta eget bidrag och en starta eget utbildning. Men jag vill ju inte söka en massa random jobb, jag vill ju sattsa på mitt företag!!

Fortsättning följer.....

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej

Jag klickade in på din blogg av en slump genom designkollegorna på facebook. Själv går jag på HDK´s master i design. Kände bara att jag var tvungen att kommentera ditt blogginlägg:) Jag kommer från Kalmartrakten från början och jag har länge haft tankar kring ett företag inom remake och inredningsdesign i mina hemtrakter. Det är jättekul att du har samma tankebanor och jag önskar dig verkligen all lycka till (tror stenhårt på din idé).

Om du söker en partner så får du gärna höra av dig till mig:)

//Matilda Gustafsson

2011-03-14 @ 12:17:37
Postat av: Viveka Gren

Det är klart att du vågar, Linn! Du har alla förutsättningar att lyckas! Du kan ju börja företaget i liten skala - du vet hur det var när vi startade föreningen. Vi visste inte hur något fungerade, vem man skulle samarbeta med - ingenting! Men man lär sig! För ärligt talat - vad är det värsta som kan hända? Företaget går omkull? Det är verkligen inte hela världen! Se bara till att få god hjälp av t ex Drivhuset eller varför inte söka kursen som går på Handelshögskolan i Gbg i samarebte med Venture cup. Då är du med både i deras tävling och kan vinna ett startbidrag till företaget och du får värdefulla tips från proffs. Sök innan 15 april!! Kolla på studera.nu Kursen heter Affärsplanering för tillväxtföretag, 7.5 hp.



Om du sedan vill ha uppmuntran på vägen vet du var jag finns! Började en vidareutbildning på jobbet nu i veckan om coachingmetodik - så du får gärna hjälpa mig att träna! ;)



Kram och lycka till - det var underabrt att se dig i lördags - även om vi inte hann snacka så mycket!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0