Mer sånhär design till folket!

Idag när jag skulle ta mig en vända till Bolaget i Göteborg fick jag syn på ett nytt koncept av miljövänliga produkter som det börjat sälja. Detta gjorde mig mycket glad. Jag ser hur företag mer och mer vill satsa på miljövänlig design vilket är positivt för mig och min framtid som recycling designer. Det borde ju blivit en bredare marknad och en efterfrågan av just detta. Bolaget hade börjat med två nya koncept bland annat med att sälja produkter av återvunnet material från Indonesien som annars hade blivit soppor på gator, diken och stränder till nya spännande produkter. Jag gillade framför allt presentpåsarna av tidningspapper. De hade också en avdelning som hette Nära hem bestod av en serier möbler från svenska träd. De har både tagits från den svenska skogen, designats i Sverige och producerats i Sverige vilket gör dem närproducerade. Det är precis sånt här som jag vill stötta och jobba med. Mer sånhär design till folket! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0