Nytt spännande år med praktik, möbelmässa men mycket och lösa!

Nytt år har kommit och jag har nu avslutat min möbelkurs vilket betyder att jag inte längre får något CSN. Jag har endel planer på vad jag ska göra och vill göra. Bland annat att på börja min producering av min flask idé men också förbereda inför Stockholm furniture fair. Jag har också kommit in på en kurs i Green design och också fått en praktikplats på Macken där vi har planerat att jag kan vara ett par dagar i veckan. Däremot så ger inget av detta några pengar och jag måste överleva så just nu håller jag på att försöka ordna upp mitt ekonomiska liv! Jag söker deltidsjobb inom butik, extra jobb inom äldreomsorgen och sen kommer jag söka ett stipendie som passade för praktikplatsen vilket kan ordna upp det mycket för mig. Däremot får jag i så fall inga pengar fören i maj så jag måste ändå extra jobba någonstans och kunna överleva på det. Jag känner mig nu otroligt frustrerad över min ekonomiska obalans och nu lever jag för varje månad! Jag hoppas verkligen att allt detta löser sig! Men man ska inte klaga jag har ändå fått otroliga möjligheter för att kunna komma längre i mitt framtida designliv och det är det som betyder mest för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0