Två dagar i Pukeberg

Nu i två dagar har jag varit och arbetat i Pukeberg. Bara av att börja cykla ner för backen och se det gamla glasbruket som nu blivit en så kreativ lugn miljö gör mig bara så inspirerad och glad. Jag älskar verkligen detta stället! Mitt mål är att så småningom få en atelje plats på Pukebergs ateljeérna där 8 designers och hantverkare idag sitter. Men först behöver jag bygga upp mitt företag och snart är det dags känner jag. Igår var jag på lunch möte med Lars då vi diskuterade min praktik och vi fyllde gemensamt i stipendieblanketten. Känns jätte bra och spännande. Jag kommer börja mitt arbete där den 14 februari och mitt arbete kommer variera med olika projekt både på Macken design med att utveckla nya produker, vidare utveckla "one bottle different lights", utveckla och vara med på workshops och eget arbete då allt avslutas med en eventuell utställning.

Efter vår lunch slank jag in i glasverkstaden och började bygga fler ljuslyktor till invigningen av Mackens konceptbutik på lördag under växjös kulturnatt och en vidare utveckling på vinflaskan. Jag har idag också varit där och blev idag klar med en till idé i form av en prototyp som även kommer visas på invigningen. Det blev två stycken vaser som jag tänker kalla Storebror och Lillasyster. Här är en bild på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0