Terma..

Det var på vägen mellan Växjö - Nybro som jag och Anton beslutade oss för att ta lördagen som en liten spontan design utflyckt för att stanna på deverse ställen på vägen för att göra bilresan "något" mer intressant. Besökte då bland annat en loppis en mil utanför växjö, två loppisar i skruv och glas och design outleten "strömbergs hyttan" tror jag den heter. Det blev också en sväng förbi design house stockholms nya butik i Boda (rekommenderar starkt). Deras nya lokal i Boda har en gång varit en hytta vilket gjorde atmosfären extra industriellt intressant. I skruv på den ena loppisen hittade jag Två delar av Stig Lindbergs serie Terma från Gustavsberg och både anton och jag blev förälskade. Jag älskar blandningen mellan den klassiska stilen av gjutjärns grytor och hans eget formspråk. Formerna känns så genomtänkta och den är dessutom i keramik som tål både att ha i ugnen och på spisen. I like. Vi är nu stolta ägare av dessa. In till samlingen!


Terma - Stig Lindberg Gustavsberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0