Ett möte...

Hej mina trogna läsare! Idag var jag inplanerad på ett "jätte" inspirerande möte. Ett möte med Arbetsförmedlingen om starta eget bidrag. Mötet gav egentligen inte mycket allt hon sa var information som jag redan kollat upp. Det ända som jag insåg var att det verkar vara krångligare än vad jag hade väntat mig. Skriva in sig - arbetssöka - lämna in studie bevis - lämna in affärsplan med budgetkalkyl som senare ska skickas till konsult - utredning - utbildning och sen kanske allt blir nekat ändå, och vad får man om man tillslut får bidraget. Endast 3500 kr i månaden i ett halvår. Inte speciellt mycket egentligen. Allt detta kan ta upp till ett halvår och så länge har jag inte lust och vänta, jag vill ju börja NU! Kvinnan som jag hade mötet med var i alla fall mycket trevlig och tillmötesgående och det kändes som att hon själv tyckte systemet var helt vansinnigt, hon gör ju bara sitt jobb. Verkade i alla fall som att hon tyckte om min affärsidé och hon utbrast "Ja, det känns ju väldigt inne i tiden, jag såg faktiskt för ett tag sen en artikel om någon som hade gjort om något till något". Jag sa "Var det möjligtvis inte vinflaskor?" Hon sa "Jo det var det" Jag utbrast "Hehe, det var faktiskt jag". Ändå så himla roligt att artikeln om mig och mina flaskor lagt sig på minnet från lokaltidningen. Får fortfarande höra detta av människor som jag träffar. Trodde aldrig det kunde bli så bra marknadsföring!




Åhh, min första producerade present förpackning med flaska som gavs till Prinsessan Viktoria för några månader sen. Jag undrar vart den är nu, kanske i ett fönster på slottet, eller inte..  Imorgon kommer jag jobba på förmiddagen med hemsidan men sen tar jag mig lite semester från allt för att ta mig mot Göteborg, vi ses när jag kommer tillbaka om inte i Göteborg, vem vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0