Design Saturday

Denna veckan har det inte än inte blivit så mycket design arbete, men det kommer jag få lite skit för nu i två dagar. Har bland annat istället satt mig med mitt nya spinning pass som också behövdes göras (Är ju också intruktör på friskis). Och snart ska jag iväg och köra ett spinpass för 9D, intressant målgrupp de. Så det är inte bara design arbeten som jag har och göra men har mycket och göra i mitt design liv också. Ska ju iväg på workshop i Rörvik med Green design och möbelriktet på fredag och dagen efter är det ju Design Saturday där vi i Green design också fick möjligheten och ställa ut och det säger man ju inte nej till... ALLTID SYNAS, annars finns man inte!! Ska bli kul men har mycket och förbereda nu i två dagar. Ska bland annat fixa till min möbel Tray så den blir perfekt, såga till och måla några skivor som utställningsmaterial och göra fina versitkort. Blev väldigt inspirerad på möbelmässan av alla fina versitkort så tänkte verkligen göra något fint! Viktigt att allt är perfekt när många viktiga personer kommer vara där.

Jag har också gått på jakt efter lite material till mina förpackningslådor till Bottle collection och jag fick napp på Kährs (golvindustri) i Nybro på spill från faner. Hur perfekt material som helst, Blev sååå glad!

Som sagt, trotts att jag inte har något jobb med inkomst har jag nästan för mycket och göra. Håller på och söker lite jobb också så jag verkligen få in några pengar någon gång. Men det känns inte kul och lägga tiden på ett jobb som jag inte vill syssla med när jag har så mycket och göra ändå. Idag ska jag luncha med min kära farmor men hon är ju så orolig över att jag inte har något jobb. Försöker säga till henne att jag vill starta upp mitt egna företag, men hon tycker inte att det är någon lösning och det gör henne bara ännu mer nervös, så jag har börjat med att inte prata om det men varje gång jag pratar med henne fråga hon alltid, har du fått jobb nu, har du fått jobb nu? Mycket jobbigt!

Nästa gång hoppas jag på att kunna lägga upp lite bilder på mina förberedelser=)

Fortsättning följer.....

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan!

Du skrev till mig via min blogg för ett tag sen, nyfiken på att höra ifrån dig!

/Maria och MARIA RETRO

2011-03-22 @ 14:15:21
URL: http://blogg.mariaretro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0