"VÅGA VÅRD VINN"

Therese Albrechtson, vilken kvinna! Hon är kvinnan som 19 åring kämpade sig uppåt i en dröm om att vara sin egen chef och en stor dröm om att lyckas trotts allas nekanden om att hon var för ung och allas varningar om att tänk om du misslyckas ändå aldrig gav upp sin dröm! Hon är idag 25 år och är idag ägare av tre olika bolag och sålt två stycken. Hon är en stor förebild för oss alla som vill starta upp vårat egna företag. Jag gick på en föreläsning i Kalmar i torsdags och utan att veta så himla mycket om henne fångade hon mig och fick mig att få ett stort hopp om att alla kan lyckas bara man vill! Jag fick en stor gnista och blev så otroligt inspirerad och motiverad och jag fick tanken, kan hon så kan jag!! Jag tror många håller med mig om att vi som vill satsa på vårt eget företag tänker, kommer jag verkligen att lyckas, tänk ifall jag misslyckas. Therese säger att man istället ska fokusera på det positiva och tänka, men tänk om jag lyckas! Hon säger också att alla kan lyckas, det är bara du själv som sätter begränsarna. Det handlar om inställning och en stark vilja att lyckas men också att våga misslyckas! Jag ska banemej också lyckas och jag ska från och med nu lyssna på Therese röst så fort jag blir osäker! Hör på nu alla osäkra där ute!! NI KAN ALLA LYCKAS, TRO PÅ DIG SJÄLV OCH GE ALDRIG UPP!!!

Therese tre ord som vi alla ska bära med oss.

VÅGA - vinna, lyckas, misslyckas
VÅRDA - familj, vänner, egen tid, kontakter, kunder
VINN - över rädslan, tron på dig själv, din dröm

För att bevara hennes ord i mitt huvud köpte jag hennes bok Våga, vårda, vinn vilket jag rekomenderar er alla som ska eller har startat företag att låna eller köpa!! Hur bra som helst!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Linn!

Och heja författarens enorma svengelska! "do what you burn for"..hehehe

2011-03-16 @ 15:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0