En enormt lyckad och rolig design helg!

Skrev i förra inlägget att det skulle komma ut lite bilder på förberedelserna, men tyvärr blev tiden så knapp så nu får ni bilderna från resultatet istället längre ner i detta inlägg. Jag vill berätta för er om min enormt lyckade och roliga design helg med utställning på Parton under Designers Saturday i Värnamo och workshopen i Rörvik i fredags. Det var också en helg som gav mig en mängd nya kontakter. För att börja i tur och ordning så börjar jag med workshopen i Rörvik på Svensson & Linnér. Jag vet inte om det blev en workshop, det blev snarare en dag med test och föreläsning om material. Bland annat fick vi känna på ett speciellt fanér material som var betydligt lättare att formböja även i olika riktningar vilket är väldigt svårt med vanligt fanér, intressant. 

Under natten fick jag en sovplats hos kära vännerna Sanna och Markus i Växjö för att dagen efter ta mig till Värnamo på utställning vilket också avslutades med Pecha Kuscha och middag. Där ställde jag ut min bottle collection och mitt brickbord Tray och dagen gick verkligen över förväntan. Det var tyvärr inte så mycket bransch folk ute med däremot en massa design intresserade privat personer. Det bara krylade av folk stundvis och det var nästan alltid någon framme vid mina bord. Det roligaste var att de var jätte intresserade och nyfikna och dom var jätte lätta att prata med. Min bottle collection var den som fick störst uppmärksamhet och jag fick jätte bra kritik för min idé. Nästan alla som var framme hade någon fråga bland annat om tillverknings sättet och vart de tillverkades vilket fick mig att inse en massa saker. Trenden går verkligen i att man vill veta vart produkten man köper är ifrån och hur den tillverkas. Kunden vill veta en historia och återvunna produkter gör folk mer intresserade, för då har den en historia. Samma trend går också i mat, man vill idag veta vad maten man köper innehåller och vart och hur den produceras, likadant i produkter..

Här kommer lite bilder från helgen... 


Det elastiska farnét


Me and my darlings


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0