Första leverensen!

Denna veckan har varit fullspäckad som vanligt. I måndags var jag på Macken och de senaste två dagarna har jag varit med Lars på ljus workshop på Grimslövs folkhögskola. Två mycket inspirerande dagar om belysning och ljus så jag har tyvärr inte hunnit skriva något inlägg fören nu. För att inte göra varje inlägg så otroligt stora och feta har jag idag valt att skriva om den fina leveransen jag fick i måndags. Mina Grimslövs dagar kommer i ett inlägg imorgon. Som sagt i måndags åkte jag på en biltur till Bergdala glasbruk där jag skulle hämta upp de första testerna på buteljerna (som Lars brukar kalla mina vinflask produkter). De blev vid första ögonblicket mycket fina, men när man började kolla lite närmare på dem så var dom inte riktigt hundra. Det ska bli spännande och se vad de andra glasbruken kan åstakomma. Dricksglasen hade jag inte tidigare testat skära ut själv så det var extra roligt och få se dem ihop i sin helhet och jag är riktigt nöjd! Nästa fas är nu förpackningen och jag tror det kommer bli hur bra som helst! Jag vill inte avslöja för mycket på den fronten än så håll till godo! På måndag kommer jag börja göra prototyper på den så kanske jag lägger upp något prov på den då. 

Här kommer lite bilder på resultatet av mina buteljer=)


Dricksglasen i lite olika nyanser


Tre olika vaser med olika storlekar och uttryck

 
Ljusstakar som kommer säljas i trepack i två olika gröna nyanser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0