Hofleverantör..

..eller kanske inte. Jag kommer i alla fall nu på fredag få chansen till att ge bort en av mina vaser nytt namn "One vase two bottles" från "bottle collection" till Kronprinsessan och prinsen. Inte säkert att de nånsin kommer öppna förpackningen med tanke på hur många presenter de ständigt får men det är verkligen inte vem som helst som får denna chansen och det känns ju så klart hur roligt som helst! 

Det var i förra veckan som Lars nämnde detta till mig att paret skulle komma till Växjö och att Macken hade fått en inbjudan till denna tillställning och Lars hade gett förslaget till styreslen att vi kunde ge en gåva i form av mina vaser. Jag ville ju så klart vara med men det verkade som att det bara fick vara "vissa" som fick komma alltså Fredrik (grundaren till Macken), men med tanke på att jag är formgivaren tyckte jag att jag borde få komma och igår fick jag beskedet att jag också kommer få närvara och antagligen även vara med i Mackens 5 minuter långa presentation och överlämna gåvan.

Jag har nu i veckan formgivit en förpackning till bottle collection både som standard förpackning till den övriga försäljningen och en exklusivare förpackning det kungliga paret. Standard förpackningen kommer vara i ek och den exklusivare förpackningen är i inoljad valnöt av de finaste fanét som Kährs gav oss. 

Här kommer lite bilder på förpackningarna...

Prototyp på förpackningen som bottle collection kommer förvaras i.







Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad du är duktig Linn!

2011-03-30 @ 18:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0