Underbar inspiration på ljusworkshop

Som jag skrev i förra inlägget har jag varit på två dagars workshop på Grimslövs folhögskola. Det var Lars som höll i workshopen så det var därför som jag fick hänga med på dessa inspirerande dagar! Uppgiften gick ut på tre olika uppgifter vilket var att steg 1 göra tre olika animaturer, en med riktat ljus en med transperant ljus och en med bild speglingar och de fick endast använda papper och glödlampa och eller dior. Steg 2 var att arbeta med rumsligheter och genom beslysning få ut olika känslor i rummet. Steg 3 var att leka med öppen slutare i kameran och genom det göra ljus bilder genom stearin ljus. 

Här kommer några bilder med resultatet ifrån framför allt animaturerna som för mig gav det roligaste och mest inspirerande resultatet! Tyvärr var det otroligt svårt och få bra tydliga bilder men dom ger i alla fall en känsla och inspiration.







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0